Postupak reklamacije | Svijet svjetiljki

Besplatna dostava od 8000 RSD

60 dana za povrat

Saveti stručnjaka

+381 1213220017

Postupak reklamacije

Vreme čitanja 5 minuta
O kupnji

Ako dospeli proizvod ne zadovoljava vaše zahteve ili je oštećen, jako nam je žao. Rado ćemo vam pružiti uslugu reklamacije. Kako postupiti u takvom slučaju?

Opšte odredbe

Postupak reklamacije opisuje poslovnu saradnju između kupca i prodavca, operatera internet prodavnice, odnosno firme Alasans s.r.o. sa sedištem na adresi Pražská 2532/4, 67801 Blansko, OIB 47539569, PDV broj CZ47539569, koja je upisana u privredni registar.

Postupak reklamacije je tip dokumenta kojim se kupac obaveštava o uslovima, načinu i mogućnostima podnošenja reklamacije za neispravan ili na drugi način oštećen proizvod. Prava i obaveze ugovornih strana u vezi s odgovornošću prodavca za nedostatke, uključujući garantnu odgovornost prodavaoca, regulirana su merodavnim opšte obavezujućim propisima (posebno odredbama § 2099 i dalje i 2158 i dalje Građanskog zakonika).

Pre naručivanja proizvoda kupac je dužan upoznati se s Uslovima poslovanja i Postupkom reklamacije. Obavezujućom narudžbinom kupac potvrđuje da je upoznat sa svim i da je suglasan s Postupkom reklamacije i Uslovima poslovanja.


Garantni rok i garantni list

Prodavac za svaki prodani artikal izdaje dokument ili račun koji služi kao garantni list, i stoga se izdaje sa svim potrebnim podacima (naziv, cena, količina i sl.) koji se koriste u slučaju eventualne reklamacije.

Ako se roba ne preuzima lično, kao prihvaćanje robe se podrazumeva trenutak kada prevoznik preda robu kupcu i time započinje garantni rok.

Prodavac odgovara Kupcu za to da je prodati predmet u skladu s kupoprodajnim ugovorom, a posebno da je bez nedostataka. Saglasnost s kupoprodajnim ugovorom znači da prodavati predmet ima sastav i svojstva propisana ugovorom, opisana od strane prodavca, proizvođača ili njegovog zastupnika, ili očekivana s obzirom na njihovo oglašavanje, odnosno sastav i svojstva uobičajena za takav predmet, da ispunjava uslove zakonskih propisa, odgovara količinom, merom ili masom i da odgovara nameni koju prodavac navodi za upotrebu predmeta ili za koju se predmet obično koristi.

U slučaju da artikal nakon preuzimanja od strane kupca nije u skladu s kupoprodajnim ugovorom (u daljem tekstu "sukob s kupoprodajnim ugovorom"), kupac ima pravo da zahteva od prodavca da artikal besplatno i bez nepotrebnog odlaganja dovede u stanje koje odgovara kupoprodajnom ugovoru, i to prema zahtevu kupca bilo zamenom artikla ili njegovom popravkom; ako takav postupak nije moguć, kupac može zatražiti razuman popust na cenu artikla ili se povući iz kupoprodajnog ugovora. Ovo se ne primenjuje ako je kupac znao za sukob s kupoprodajnim ugovorom pre preuzimanja artikla ili je sam prouzrokovao sukob s kupoprodajnim ugovorom. Sukob s kupoprodajnim ugovorom koji se desi u roku od šest (6) meseci od dana preuzimanja artikla smatra se sukobom koji je već postojao u trenutku njegovog preuzimanja, osim ako je to u suprotnosti s prirodom artikla ili ako se ne dokaže suprotno.

Ako nije reč o lako kvarljivom ili korišćenom artiklu, prodavac je odgovoran za nedostatke koji se vode kao sukob s kupoprodajnim ugovorom nakon preuzimanja artikla unutar garantnog roka (garancije).

Prava kupca koja proizlaze iz odgovornosti prodavca za nedostatke, uključujući garantnu odgovornost prodavca, kupac ostvaruje na adresi prodavca. Trenutkom podnošenja reklamacije smatra se trenutak u kojem je volja kupca (ostvarivanje prava zbog neispravnog artikla) izražena prodavcu (npr. telefonom, e-mailom, lično), čak i bez dostavljanja reklamiranog proizvoda prodavcu od strane kupca. Nakon reklamacije artikla, kupac čeka da ga prodavac kontaktira u vezi dogovora oko slanja artikla prodavcu.

Nadalje, garancija ne pokriva štetu uzrokovanu (u slučaju da takva aktivnost nije uobičajena i pritom nije zabranjena u priloženom uputstvu za upotrebu):

a. mehaničkim oštećenjem proizvoda,

b. korištenjem proizvoda u uslovima koji svojom temperaturom, količinom prašine, vlažnošću, hemijskim i mehaničkim uticajima ne odgovaraju okolini koju je izrazito odredio prodavac, odnosno proizvođač,

c. neprofesionalnom instalacijom, rukovanjem, servisom ili zanemarivanjem brige o proizvodu,

d. prekomernim opterećenjem proizvoda ili korišćenjem u suprotnosti s uslovima navedenim u dokumentaciji ili opštim načelima,

e. provođenjem nekvalifikovane intervencije ili menjanjem parametara,

f. ako su proizvodi modifikovani od strane kupca (bojenje, savijanje itd.) i šteta je nastala usled tog modifikovanja,

g.  ako su proizvodi oštećeni delovanjem prirodnih uslova ili više sile.


PAŽNJA: Sijalice (izvori svetlosti), koje dolaze kao poklon odnosno potpuno besplatno uz kupljene lampe, promotivni su artikli. One nisu pokrivene garancijom.


Zakonski garantni rok traje 24 meseca. Međutim, za neke proizvode Vam garantujemo produženi garantni rok. Dužina garantnog roka navedena je kod svakog pojedinog izloženog proizvoda. Garancija se odnosi na svo osvetljenje, osim na sijalice.

 

Postupak reklamacije

Ako kupac želi da reklamira proizvod kupljen u internet prodavnici ALASANS.RS, može da koristi brz način u obliku ispunjavanja ONLINE OBRASCA u kojem će navesti broj računa ili broj narudžbine i opis nedostatka. Preporučljivo je priložiti i fotografije koje dokumentuju nedostatak. Fotografije je posebno potrebno priložiti u slučaju reklamacije proizvoda s oštećenjem nastalim prilikom transporta. Kupac će biti kontaktiran u roku od dva radna dana, pa će mu biti date informacije o daljem postupku reklamacije ili mogućnosti primene popusta, zajedno s adresom na koju će kupac poslati reklamirani proizvod.

Kupca će u najkraćem roku (najkasnije u roku od 2 radna dana) kontaktirati zaposleni u odseku za reklamacije na navedeni e-mail ili broj telefona.

Poželjno je proizvode slati u originalnom pakovanju ili prikladnom transportnom pakovanju, jer prodavac ne odgovara za eventualna mehanička oštećenja pre preuzimanja proizvoda.

U slučaju opravdane reklamacije, kupac ima pravo na povrat poštarine u najnižem iznosu potrebnom za sigurnu isporuku (nužno je dostaviti dokaz o ovom transportu).

U slučaju neopravdane reklamacije, kupac nema pravo na naknadu svojih troškova vezanih za rešavanje reklamacije, a ujedno ni prodavac nema pravo na naknadu troškova koji su nastali s njegove strane (osim ako kupac, na primer, neprestano ne podnosi neopravdane zahteve za reklamaciju, iz čega se već može zaključiti da se radi o zloupotrebi prava potrošača s njegove strane).

 

Rešavanje reklamacije

Prodavac ili proizvođač proceniće opravdanost reklamacije za nedostatke na proizvodu, pa će nakon procene obavestiti kupca o načinu rešavanja reklamacije putem telefona ili e-maila.

 

Rok za rešavanje reklamacije iznosi trideset dana.

Autor članka: